نوشته شده توسط : sama nik

اتفاقاتی که در زمان خواب در مغز ما رخ می دهد

زمانی که در حال دیدن رویا هستیم همه چیز عادی به نظر میرسد اما بعد از بیدار شدن از خواب همان اتفاقات آنقدر برایمان عجیب و باور نکردنی هستند که حس میکنیم باید آنها را با اطرافیانمان در میان بگذاریم و چندین بار درباره اش صحبت کنیم. 

هنگامی که شما بدانید که در زمان دیدن رویا چه اتفاقاتی در مغز شما اتفاق می افتد معنای بیشتر رویاهای خود را متوجه خواهید شد و بسیاری از آنها برای شما مهم تلقی خواهد شد. سوالات زیادی در این مورد وجود دارد که ما در این مقاله به شرحی از پاسخ های آنها پرداخته ایم.

چه دلیلی برای عجیب بودن رویاها وجود دارد

جالب است بدانید که این هیجانی بودن و تعجب شما از رویا ها دلیل خوبی دارد. خاطرات رویدادهای زندگی در بخشی از مغز به‌نام هیپوکامپ ذخیره می‌شوند و با حرکت تند چشم در خواب ، سیگنال‌های خوابی خروجی از هیپوکامپ قطع می‌شوند. همین باعث می شود که ما توانایی دسترسی به خاطرات گذشته را در هنگام رویا دیدن داشته باشیم.

در صورتی که هنوز می‌توانیم به خاطرات عمومی درمورد افراد و مکان‌هایی که ساختار اصلی رویای ما را تشکیل می‌دهند، دسترسی داشته باشیم. در همین زمان فعالیت‌های بخش‌های مربوط‌ به احساسات مغز شروع‌ به کار می‌کنند و روایتی بیش‌ از حد عاطفی را که باعث پیوند خاطرات به هم می‌شوند، تشکیل می‌دهند و بخش دیگری از مغز به‌ نام قشر پیشانی خلفی جانبی که کنترل استدلال منطقی و تصمیم‌گیری ما را برعهده دارد نیز کارکرد اصلی خود را از دست می دهد.

میان فعالیت های مغز در زمان بیداری و خواب تفاوت هایی وجود دارد که باعث کنترل نداشتن ما روی کارهایمان در زمان دیدن رویا می شود. با کمی دقت متوجه می شوید که ما در خواب فقط نقش مشاهده کننده را اجرا میکنیم و از دیدن اتفاقات عجیب، تعجب نمیکنیم تا زمانی که از خواب بیدار شویم.

 

هنگام دیدن خواب چه اتفاقاتی در مغز ما رخ می دهد

بازرگانی سینا نماینده رسمی تشک های ایرانی وخارجی همچون تشک رویا و تشک خوشخواب و ....



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()