نوشته شده توسط : sama nik

ثبت شرکت سهامی خاص نوع دیگری از شرکت های تجاری می باشد. برای ثبت شرکت سهامی خاص حداقل تعداد اعضا و یا سهامداران ۳ نفر است. حداقل سرمایه برای ثبت این نوع شرکت به میزان یک میلیون ریال می باشد. وجود ۲ بازرس در شرکت سهامی خاص الزامی بوده و وجود هر یک از سمت های مدیرعامل ، رئیس هیئت مدیره و نائب رئیس در شرکت سهامی خاص اجباری می باشد .

طبق باب سوم قانون تجارت با عنوان شرکت‌های تجاری، شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته می‌شود که تمام سرمایه آن به هنگام تاسیس، منحصرا به وسیله موسسین آن تشکیل شده است.

 هر شخصی اعم از ایرانی یا خارجی که تصمیم به تشکیل و فعالیت در خاک ایران دارد حتما بر اساس مندرجات قانون اساسی باید تقاضانامه ی ثبتی خود را تسلیم مرجع ثبتی معرفی شده از طرف قانون نماید وگرنه از طرف دولت ایران به رسمیت شناخته نمی شود و شرایط ثبت شرکت را نخواهد داشت و فعالیت آن غیرقانونی می باشد و به جزای نقدی و انحلال شرکت و ممنوعیت از فعالیت محکوم خواهد شد. امروزه اداره ی ثبت شرکتها تحت نظارت سازمان ثبت اسناد کشور این امر مهم را بر عهده گرفته و تمامی مراحل ثبت شرکت به صورتی اینترنتی درآمده است.

ثبت شرکت

ثبت لوگو
ثبت علائم تجاری



:: برچسب‌ها: ثبت شرکت , مراحل ثبت شرکت , ثبت لوگو ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sama nik

از نظر معنای لغوی شرکت به معنای شریک شدن و همدست شدن در کاری می باشد و دهخدا شرکت را شریک شدن , انبار گشتن و مشارکت اتحادی چند نفر برای غرض و یا نفعی خاص معنا کرده است.

از نظر مفهوم حقوقی با توجه به مندرجات مواد قانون مدنی و تجارت ایران ؛ شرکت از اجتماع ۲ یا چند نفر که به صورت شریک ,  سهامدار یا موسس ( عضو ) در غالب یک قرارداد رسمی تشکیل می شود که این افراد در راستای رسیدن به اهداف مشترکشان ( تقسیم سود حاصل از سرمایه گذاری ) به فعالیت می پردازند.

ثبت شرکت و مراحل ثبت شرکت مزایای زیادی برای شما دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دریافت جوازها
  • امتیازات اعتبارات وام تسهیلاتامکان حضور در مناقصات و مزایدات
  • بهره مندی از معافیتهای مالیاتی دارایی با توجه به نوع فعالیت
  • رسمی شدن کسب و کار و حمایت قانون

شرایط ثبت شرکت  طبق قوانین کشور ایران:

  1. کلیه ی اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از ایرانی و خارجی می توانند در ایران شرکت ثبت نمایند.
  2. اشخاص خارجی می توانند بدون شریک ایرانی به صورت مالکیت ۱۰۰% در ایران شرکت ثبت نمایند.
  3. چند شرکت با هم می توانند بدون وجود اشخاص حقیقی شرکت مستقلی ثبت نمایند.(Joint Venture)

بعد از ثبت شرکت  با توجه به نوع فعالیت خود به احتمال زیاد نیاز به ثبت برند و علامت کسب و کار یا خدماتی که عرضه می کنید نیز پیدا خواهید کرد.

برند به انگلیسی با عنوان قانونی نشان تجاری یک طرح ،نماد ،عبارت،نام و … است که ارائه دهنده خدمات با فروش محصول خاصی است که به وسیله آن از سایر محصولات مشابه متمایز می شود. نشان تجاری یا برند همان چیزی است که مخاطب ،صفات و ویژگی های آن را با دیدن ،شنیدن ،حس کردن،و……… به صورت ذهنی ،دیداری و یا شنیداری در ذهن و قلب خود تداعی می کند.

 

ثبت لوگو

ثبت علائم تجاری



:: برچسب‌ها: ثبت شرکت , مراحل ثبت شرکت , ثبت لوگو ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sama nik

شرکت تجاری چیست ؟

شرکت تجاری به مجموعه ای گفته می شود که در آن دو تا چند نفر با در میان گذاشتن میزان مشخصی سرمایه و با استفاده از اعتبار ، تجربه و تخصص خود در راه انجام فعالیت اقتصادی مشخصی قرارداد امضاء کرده و نهایتاً سود و زیان این فعالیت اقتصادی را با هم شریک می شوند.

از نظر مفهوم حقوقی با توجه به مندرجات مواد قانون مدنی و تجارت ایران ؛ شرکت از اجتماع 2 یا چند نفر که به صورت شریک ,  سهامدار یا موسس ( عضو ) در غالب یک قرارداد رسمی تشکیل می شود که این افراد در راستای رسیدن به اهداف مشترکشان ( تقسیم سود حاصل از سرمایه گذاری ) به فعالیت می پردازند.

شرایط ثبت شرکت بر اساس مندرجات قانون اساسی :

هر شخصی اعم از ایرانی یا خارجی که تصمیم به تشکیل و فعالیت در خاک ایران دارد حتما باید تقاضانامه ی ثبتی خود را تسلیم مرجع ثبتی معرفی شده از طرف قانون نماید وگرنه از طرف دولت ایران به رسمیت شناخته نمی شود و فعالیت آن غیرقانونی می باشد و به جزای نقدی و انحلال شرکت و ممنوعیت از فعالیت محکوم خواهد شد.

مراحل ثبت شرکت به شرح زیر می باشد :

الف- شناخت کلی از نظام حقوقی حاکم بر شرکت ها ، اولین گام از مراحل ثبت یک شرکت تلقی می شود. زمانی که قصد تاسیس یک شرکت را دارید، می بایست علاوه بر انتخاب شرکای شرکت،با توجه به اهداف اعضا در آینده ،نوع فعالیت افراد و میزان مسئولیت هر یک از شرکا ،قالب شرکت را نیز مشخص کنید.

ب - فراهم نمودن مدارک مورد نیاز
پس از انتخاب نوع شرکت و تعیین شرکا،مرحله بعدی جهت ثبت شرکت،فراهم نمودن مدارک لازم است. قانونگذار برای تاسیس و ثبت هر یک از انواع شرکت مدارک جداگانه ای را پیش بینی نموده است که می توانید مدارک و مراحل لازم برای ثبت هر کدام از شرکت ها را در قسمت انواع ثبت مطالعه نمایید.

ج-مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها
پس از فراهم نمودن مدارک، می بایست با ورود به سامانه ی اداره ی ثبت شرکت ها (به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir) ،اطلاعات خواسته شده را تکمیل نموده و مدارک مورد نیاز را در آن بارگذاری کنید.تکمیل اطلاعات متقاضی، اولین مرحله برای ثبت شرکت از طریق سامانه می باشد.

د-ارسال مدارک تقاضای ثبت شرکت از طریق پست
پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تاًییدیه ی پذیرش ، باید نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را امضا و از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال فرمایید.

ی-درج آگهی در روزنامه ی رسمی جمهوری اسلامی ایران
صدور آگهی ثبت شرکت در روزنامه ی رسمی،آخرین اقدام جهت ثبت شرکت محسوب می شود. مطابق ماده 197 ق.ت در ظرف ماه اول تشکیل هر شرکت ، خلاصه شرکت نامه و منضمات آن طبق آیین نامه وزارت دادگستری اعلان خواهد شد

ثبت شرکت

ثبت لوگو

ثبت علائم تجاری



:: برچسب‌ها: ثبت شرکت , مراحل ثبت شرکت , ثبت لوگو ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sama nik

پتينه کاري چيست ؟

 پتينه کاري هنري در نقاشي ساختمان مي باشد که با رنگ هاي دکوراتيو و ابزارهاي مخصوص روي سطوح مختلف بافت خاصي را ايجاد مي کند. پتينه ظاهري زيبا و دل نشين تر از رنگهاي ديگر دارد که در اصطلاح هنري (نقاشي ساختمان) پتينه (مانور رنگ روي سطوح) اطلاق ميشود.

پتينه کاري نسبت به رنگ هاي روغني و پلاستيک که به صورت عمده استفاده مي شوند، دلنشين تر مي باشد. همچنين اين نوع از نقاشي ساختمان باعث پر نشاط تر و زيبا تر شدن فضاي زندگي مي شود.

در واقع پتينه هنر کهنه کردن و يا به عبارتي رنگ و لعاب دادن به اشيا، اجسام و سطوح، ديوار و هرچيز رنگ پذير مي باشد. بوسيله اين هنر در نقاشي ساختماني با استفاده از رنگ هاي مختلف و نيز ابزارهاي متفاوت ، بافت هاي بصري زيبا و متنوعي ايجاد مي شود.

 



:: برچسب‌ها: خدمات نقاشي ساختمان , تعرفه خدمات نقاشي ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1396 | نظرات ()